reklama

Kvadratúra kruhu

No dobre, ten nadpis nie je z mojej hlavy a kiež by bol. Mohol by som sa tváriť, že veci sú jasné a na vyriešenie krízy stačí zlúčiť nezlúčiteľné. Pre začiatok vzorce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takisto by som sa mohol ďalej tváriť, že ľudia nie sú opustené ostrovy. Nuž, deväť z desiatich dôvodov tomu nasvedčuje a ten zvyšný si pokojne bude sám plávať ďalej. Je to osobný ostrov v každom, komu záleží na tom, aby zeleň zostala aspoň niekde nedotknutá.

Taký ostrov sa síce nedá obývať, ale dá sa ho nájsť. Keď je vôľa. Nikomu inému nepatrí, nikto iný si ho nemôže najať, ani len dočasne na ňom prebývať. Len pozorovať z diaľky toho svojho, pretože akýkoľvek most zostane pomyselným, prinajlepšom nedokončeným. Ako lowcostový let z Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na mojom ostrove je mnoho kvetín. Necítim ich, ale dobre sa do nich oblieka. Zopár knižiek. Tony hudby a opustená jaskyňa, ktorá jej dáva správne echo. Dva náhrobné kamene, aby som nezabudol, mačkovité šelmy všetkého druhu, jedna udica a nevyčerpateľný sud s Heinekenom. Áno, budem mu robiť otvorenú reklamu zakaždým, keď si zmyslím!

Zvyšok riadi čas. Som presvedčený, že z vtáčej perspektívy to nevyzerá dobre. Veď prečo by aj malo, keď všetko neživé je dôkladne zakryté čiernou plachtou a to ostatné, teda niektoré druhy šeliem, ma chcú zožrať na večeru? Pritom si myslím, že by ma lapili za nohy, požuli a pre nedostatok minerálov vypľuli a ja by som to potom nerozchodil. Ale pohlaďte tigra a povedzte, že sa vám to nepáčilo (najmä keď je za to bakšišné).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A z perspektívy pochôdzkara to vyzerá ako zasľúbená krajina, s predpísaným bezvládím. Takto vyzerá každý ostrov na okolí, ale je dosť možné, že môj ďalekohľad sa dávno pokazil, a tak to nebudem tvrdiť naisto. Ešte keď mi rástli nohy, každý krok si vyžadoval dávku namyslenosti. Teraz sú všetky chodníčky označkované.

Mimo ostrova je to podozrivé. Pretiahnite si cez glóbus priesvitnú mapu času a pozrite sa, ktoré body sa prekrývajú. Určite nejaké také sú. Pri vode je to ťažké. Všimol som si, že ľudia na skútroch vyzerajú cool, to bude asi tými veľkými vlnami. A moja udica je im úplne ukradnutá, zasranom. Aj otca často hnevajú a aj keď už je načase, stále sme sa nedostali na loďku, aby sme v pokoji chytali. Lenže on už svoju veľkú rybu ulovil a ja mu ticho závidím. Big Fish, z môjho pohľadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavé, že napriek mnohým stretnutiam na vode som jeho ostrov nikdy nevidel. Času na hľadanie som mal dosť, aj tak sa nepodarilo. Viem možno približne, predpokladám, čo na ňom zostalo, ale všetky dovolenkové snímky vyzerajú akosi štylizovane. Vlastne, nielen jeho. Bude to hmlou, tieňovaním a tak. No je to už dávno, čo som si povedal, že aj bez jeho mapy sa na svojej ceste nestratím. Pri druhom pohľade okolo seba je to okej, aj keď stále veľmi podozrivé.

Nuž, každý obyvateľ svojho ostrova má podozrenie. Občas sú tie vlny príliš vysoké, občas tomu v diaľke nestihneme ani zamávať a občas sa glóbus točí len tak, sám od seba. Werich povedal, že "život vždy stál a stojí a bude stáť za to, aby bol dožitý. Ono sa s ním popravde ani viac nedá." A potom je tam hľadanie a míňanie. Veď ani dobrá voda sa ďalej ako po brehy nedostane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Heh, čarovné sú. Keď tomu deväť z desiatich dôvodov nasvedčuje, nechal som sa nahovoriť. Jeden sa dá poslať poštou, ďalší po kamarátovi, ďalší niekde odovzdať osobne, ďalší poslať snom, ďalší zakričať veľmi nahlas, ďalší hodiť do za seba len tak cez plece, ďalší zdieľať očami, ďalší si veľmi želať a aby som nezabudol, správa vo fľaši nikdy nevyjde z módy.

Peter Gabriel svojho času spieval, že "je len jeden smer v tvárach, ktoré vidím". Asi bol nafajčený. Mne tváre hovoria, že ísť sa dá akýmkoľvek smerom. Keď je vôľa. A loďka. A foťky. A najmä tony hudby. Do jej rytmu sa predsa vesluje najlepšie. Kamkoľvek.

Matej Adámy

Matej Adámy

Bloger 
  • Počet článkov:  131
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stand up komik a autor knihy Šálka v prachu. Zoznam autorových rubrík:  GlosáriumČriepky ostrovnej poézieNezaradenéOstatnéInéStand-up

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu